مشاوران سیستم

⭕️ استعلام غیرحضوری دفترچه های بیمه

🔸 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه امسال برای سرویس دهی مطلوب به ۴۵ میلیون بیمه شده، شش روش مختلف را تعریف و اعلام کردیم گفت: سه روش بدون نیاز به اینترنت و با استفاده از کدهای دستوری است که با گوشی های ساده قابل انجام است و سه روش از طریق سامانه های اینترنتی انجام می شود.
🔸 رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی این نکته را متذکر شد که اگر بیمه شدگان مراکز طرف قرارداد قصد استعلام اعتبار دارند زبان گوشی شان نباید فارسی باشد.
🔸 ربیع زاده در ادامه به معرفی روش های اعلام شده پرداخت و گفت: روش اول شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع (#١٤٢٠*٤*) است. با شماره گیری این کد دستوری منویی نمایش داده می شود که باید در آن کدملی را وارد کرد. به محض ورود کد ملی سیستم پاسخ می دهد و پیامی با این مضمون که «شما از حمایت درمانی برخوردار می باشید.» نمایش داده می شود.
🔸 وی افزود: روش دوم شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ ستاره یک مربع (#١*١٤٢٠*٤*) است که در اینجا هم کدملی را وارد می کنیم. روش سوم کددستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع (#١٦٦٦*) است که با بیمه سلامت مشترک است. بیمه شده گزینه یک را انتخاب وبا  ورود کدملی، اعتبار دفترچه را دریافت می کند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سه روش هم داریم که با استفاده از اینترنت است گفت:  به اینترنت وصل می شویم و در مرورگر pwa.tamin.ir را نوشته و در منو هم کدملی از طریق صفحه کلید قابل ورود است و اگر از موبایل استفاده می کنید می توانید بارکد دفترچه را جلوی موبایل بگیرید که اسکن می کند و اعتبار دفترچه را نمایش می دهد.
🔸 ربیع زاده افزود: روش آخر از طریق آدرس medical.tamin.ir  اعتبار دفترچه را استعلام می کنند. اگر هرکدام از بیمه شدگان دچار مشکل شده و با خطایی برخورد کردند می توانند با ۱۴۲۰ تماس بگیرند، آنجا استحقاق درمان را کنترل می کنند.

 

خبر فوری