مشاوران سیستم

🌐 دلار از حبس آزاد شد

🔹 از همان ابتدای روز سه‌شنبه، دلار تمایلات افزایشی خود را نشان داد، چرا که بالای مرز ۲۳ هزار تومان و با قیمت ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان در اولین معاملات به فروش می‌رفت. این قیمت ۱۳۰ تومان بیشتر از نرخ بسته شده روز دوشنبه بود.
🔹 چنین شروع افزایشی، امیدهای معامله‌گران برای رشد قیمت را بیشتر کرد و آنها با افزایش خریدها توانستند قیمت این ارز را به بالای ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان ببرند. حدود ساعت ۴ بعدازظهر ارزش دلار در بازار ۲۳ هزار و ۳۷۰ تومان بود که نشان از رشد ۴۰۰ تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت.  رشد قیمتی دلار در روز سه‌شنبه در شرایطی رخ داد که این ارز ۷ روز متوالی در دامنه محدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان زندانی شده بود. از نگاه تحلیلگران فنی، عبور دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان، این ارز را در یک کانال صعودی قرار می‌دهد و می‌تواند زمینه‌ساز حرکت به سوی سقف قبلی در کانال ۲۵ هزار تومانی شود.
🔹
با این حال، بخشی از معامله‌گران هم عنوان می‌کردند، شاید بازارساز به‌دنبال آن است که بار دیگر از قیمت‌های بالا، فروش‌های خود را آغاز کند و از این طریق، با متضرر کردن نوسان‌گیران مانع از اثرگذاری آتی آنها بر قیمت‌ها شود. البته گروهی هم در بازار عنوان می‌کردند، تقاضای جدیدی به بازار وارد و زمینه‌ساز گردش گردونه بازار به سمت افزایشی‌ها شده بود. در روز صعود دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز ۱۰۰ هزار تومان رشد کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. این افزایش در شرایطی به ثبت رسید که دیروز تا ساعت ۴ بعدازظهر، طلای جهانی هیچ حمایتی از افزایش قیمت سکه نکرده بود و بیشتر روند روبه نزول داشت.

 

 

دنیای اقتصاد