مشاوران سیستم

✅ بیست و یکمین جلسه‌ی شورای عالی هفتم جامعه برگزار شد

🔹 سه‌شنبه هجدهم شهریورماه جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران میزبان برگزاری بیست‌ویکمین جلسه‌ی شورای‌عالی هفتم جامعه‌ بود.
🔹 در آغاز جلسه، گزارشی از جلسه‌ی مورخ پنجم شهریورماه در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌منظور بررسی پیش‌نویس لایحه‌ی تشکیل سازمان تنظیم مقررات و نظارت بر امور حسابرسی ارائه شد. در جلسه‌ی مزبور، دیدگاه‌های جامعه در خصوص تشکیل سازمان نظارتی مستقل به اطلاع وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسانده شد. در ادامه، گزارش فعالیت دوره‌ی هفتم کارگروه‌های تخصصی ارائه شد و مورد بررسی اعضای شورای عالی قرار گرفت. در این چارچوب، موضوعات مطرح شده در کارگروه‌های کنترل کیفیت، آیین رفتار حرفه‌ای، بورس، بانک و بیمه، توسعه‌ی کسب‌وکار و فرهنگ حساب‌دهی، مبارزه با پول‌شویی و فساد، فنی و استانداردها، قوانین و مقررات، مالیاتی، مؤسسات حسابرسی و فناوری اطلاعات، آموزش و کارآموزی و کمیته‌های فرعی کارگروه فنی و استانداردها و شورای حقوقی ارائه گردید.

🔹 در ادامه، اعضای شورای عالی ضمن تشکر از مشارکت و زحمات اعضای گرانقدر جامعه در کارگروه‌های تخصصی دیدگاه‌هایی در زمینه‌ی استفاده‌ی حداکثری و مطلوب از ظرفیت‌ها و توان کارشناسی اعضار کارگروه‌ها بیان نمودند و مقرر شد بر مبنای مشارکت و حضور مؤثر اعضای کارگروه‌های تخصصی و گزارش عملکرد ارایه شده، جابجایی و ترمیم‌هایی در اعضای کارگروه‌ها توسط هیأت مدیره صورت گیرد.
🔹 توسعه‌ی سامانه‌های اطلاعاتی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران دستور بعدی این جلسه‌ی شورا بود. در این خصوص، گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه‌ی تدریجی سامانه‌های اطلاعاتی جامعه از سال 1395 ارایه شد. ازجمله اقدامات توسعه‌ای سامانه‌های اطلاعاتی جامعه پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی جامعه در اجرای آیین‌نامه‌ی پیشگیری از انباشت مطالبات غیرجاری بانکی و اتصال آن به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. اعضای شورای عالی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته بر تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات جامعه با تاکید بر پیش‌بینی منابع مالی، بازیافت هزینه‌ها، ریسک‌های مربوط و امنیت شبکه، و تحلیل هزینه - فایده آن تأکید داشتند.
🔹 دستور جلسه‌ی پایانی نشست شورا، در خصوص تعیین مدیر مسئول و اعضای شورای سیاست‌گذاری فصلنامه‌ی حسابدار رسمی بود. براساس تصمیم اعضای شورا دبیر کل جامعه به‌عنوان مدیر مسئول به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌گردد و آقایان سعید جمشیدی فرد، غلامرضا شجری، کاظم وادی زاده، رحمت‌اله صادقیان، حجت‌اله صیدی و سیدمحمد علوی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری فصلنامه حسابدار رسمی انتخاب شدند.

 

جامعه حسابداران رسمی ایران