مشاوران سیستم

🌐 بزرگ‌ترین بازنده اقتصادی کرونا

◻️ کدام اقتصاد توسعه یافته در جهان بزرگ‌ترین صدمه را از ویروس چینی متحمل شده است؟
◻️ اکنون دیگر با اطمینان بالایی می‌توان گفت که هیچ کشوری از گزند پاندمی کرونا در امان نیست. این همه‌گیری علاوه بر تعداد تلفات بالا در کشورهای مختلف، اقتصاد جهان را در رکودی بی‌سابقه فروبرده است به نحوی که بسیاری از تحلیل‌گران سطح رکود تحمیل شده را با رکودهای بزرگ تاریخ مقایسه می‌کنند.
◻️ مقایسه آمار رشد اقتصادی کشورهای توسعه‌یافته در سه ‌ماه دوم سال‌جاری میلادی نشان می‌دهد اقتصاد بریتانیا با ثبت رشد منفی ۴/ ۲۰ درصدی بیشترین آسیب را از کرونا در میان اقتصادهای بزرگ دیده است. این رکود، حجم کیک اقتصادی بریتانیا را معادل حجم اقتصاد این کشور در سال ۲۰۰۳ کرده است و همچنین این بزرگ‌ترین رکود ششمین اقتصاد بزرگ دنیا در ۶۵ سال اخیر یعنی از زمانی که اطلاعات رشد اقتصادی در این کشور ثبت می‌شود است.
◻️ تحلیل‌گران طولانی بودن بازه زمانی قرنطینه در این کشور را مهم‌ترین عامل این رکود بی‌سابقه عنوان کرده‌اند. از سویی با وجود اینکه آمارهای ماهانه اقتصادی بریتانیا نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور با رشد ماهانه ۷/ ۸ درصدی توانسته وارد روند ریکاوری شود، اما بانک مرکزی انگلیس هفته گذشته اعلام کرد این نهاد انتظار تکمیل روند ریکاوری اقتصادی این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ را ندارد.

 

 

 

دنیای اقتصاد